بازاریابی چیست

بازاریابی چیست؟

در این مقاله سعی داریم در مورد مفاهیم: بازاریابی چیست | انواع بازاریابی از جمله ویروسی ، سبز، چریکی برون مرزی و درونگرا صحبت کنیم.

تعریف بازاریابی

بازاریابی مجموعه‌ی نهادها، فعالیت‌ها و فرایندهایی است که به خلق، ارتباط [اطلاع‌رسانی و کسب اطلاع]، تحویل و تبادل پیشنهادها (Offerings) مربوطند.
مبادله‌هایی که برای مشتریان، کارفرما، شرکا و در مقیاس بزرگتر، جامعه، ارزشمند محسوب می‌شوند.

تعریف تحقیقات بازاریابی

تحقیقات عملکردی است که مصرف کننده، مشتری و عموم مردم را از طریق اطلاعات به بازاریاب پیوند می دهد. اطلاعاتی که برای شناسایی و تعریف فرصت ها و مشکلات بازاریابی استفاده می شود. تولید، پالایش و ارزیابی اقدامات، مارکتینگ رابه عنوان یک فرآیند بهبود بخشد. تحقیقات مارکتینگ اطلاعات مورد نیاز برای رسیدگی به این مسائل را مشخص، و روش جمع آوری اطلاعات را طراحی می کند، فرآیند جمع آوری داده ها را مدیریت و اجرا نموده و نتایج را تجزیه و تحلیل می کند و یافته ها و پیامدهای آنها را به اطلاع میرساند.

تعریف برند

نام تجاری نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است. که کالا یا خدمات یک فروشنده را متمایز از کالاهای فروشندگان دیگر می‌کند. یک نام تجاری “یک دارایی نامشهود است” که قصد دارد “تصاویر و تداعی های متمایز را در ذهن سهامداران ایجاد کند. و در نتیجه سود/ارزش اقتصادی ایجاد نماید.”

انواع بازاریابی:

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ بر اعمال نفوذ افرادی که بر خریداران بالقوه تأثیر دارند. و جهت دهی به فعالیت های این افراد برای هدایت پیام برند به بازار بزرگتر تمرکز دارد.
در اینفلوئنسر مارکتینگ، به جای بازاریابی مستقیم، برای گروه بزرگی از مصرف‌کنندگان یک برند، الهام‌بخشی مینمایند

اینفلوئنسرها شامل افراد مشهور، تولیدکنندگان محتوا، حامیان مشتری و کارمندان و… هستند. برای ایجاد وفاداری کار میکنند.
مارکتینگ رابطه مند از پایگاه داده، تبلیغات رفتاری و تجزیه و تحلیل برای هدف قرار دادن دقیق مشتریان و ایجاد برنامه های وفاداری استفاده می کند.

بازاریابی ویروسی

پدیده ای از مارکتینگ که افراد را برای انتقال پیام بازاریابی تسهیل و تشویق می کند را بازاریابی ویروسی می نامند.
به این دلیل که تعداد افرادی که در معرض یک پیام قرار می‌گیرند، «ویروسی» نامیده می‌شود. فرآیند انتقال ویروس یا بیماری از فردی به فرد دیگر را تقلید می‌کند.

بازاریابی سبز

به آن دسته از فعالیت های توسعه محصولاتی که فرض می شود از نظر محیطی ایمن هستند بازاریابی سبز میگویند. (یعنی برای به حداقل رساندن اثرات منفی بر محیط فیزیکی یا بهبود کیفیت آن طراحی شده اند.
این اصطلاح همچنین ممکن است برای توصیف تلاش‌ها برای تولید، ترویج، بسته‌بندی و مارکتینگ محصولات به شیوه‌ای که حساس یا پاسخگو به نگرانی‌های زیست‌محیطی باشد، استفاده شود.

بازاریابی کلمات کلیدی

بازاریابی کلمات کلیدی شامل قرار دادن یک پیام در مقابل کاربران بر اساس کلمات کلیدی و عباراتی است، که برای جستجو استفاده می کنند.
مزیت کیورد مارکتینگ: به بازاریابان این توانایی را می دهد که با پیام مناسب، در زمان مناسب به افراد مناسب دست یابند. این عمل منجر به نشان دادن یک تبلیغ است. زمانی که کلمات کلیدی خاصی وارد شوند.
توجه داشته باشید که در سئو، این عبارت به دستیابی به جایگاه برتر در خود نتایج جستجو اشاره دارد.

بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی یک استراتژی مارکتینگ غیر متعارف و خلاقانه را توصیف می کند. که هدف آن کسب حداکثر نتایج از حداقل منابع است.

بازاریابی برون مرزی

بازاریابی برون گرا اصطلاح جدیدتری برای مارکتینگ سنتی است.
در مارکتینگ برون‌گرا، بازاریاب از طریق روش‌هایی مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و نمایش دیجیتال، ارتباط با مشتری را آغاز می‌کند. اغلب برای تأثیرگذاری بر آگاهی و ترجیح مصرف کننده برای یک برند استفاده می شود.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا بازاریابی است که در آن مشتریان در پاسخ به روش های مختلفی که برای جلب توجه آنها استفاده می شود، با بازاریاب ارتباط برقرار می کنند. این روش ها عبارتند از مارکتینگ ایمیلی، مارکتینگ رویداد، محتوا و طراحی وب.
یکی از اهداف مارکتینگ درونگرا، که شامل محتوا می شود، ایجاد کسب و کار به عنوان منبعی برای اطلاعات ارزشمند و راه حل های مشکلات است، در نتیجه اعتماد و وفاداری مشتری را تقویت می کند.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند توسعه برای بهبود دید در یک یا چند موتور جستجو است. به طور معمول، این شامل دو عنصر است.
از جنبه فنی، سئو به اطمینان از اینکه یک وب سایت می تواند به درستی توسط موتورهای جستجوی اصلی ایندکس شود و شامل استفاده از کلمات کلیدی، محتوا، کد مناسب است، اشاره دارد.

توضیحات مقاله

به دلیل گستردگی و حجم این موارد تک تک زیرمجموعه ها را  در حوزه B2B به تفضیل در مقالات بعد توضیح خواهم داد. و روش استفاده از آنها را در این نوع کسب و کار خواهم گفت.

جهت سوالات بیشتر در مورد نوع کسب و کار خود و محصول خود میتوانید سوالات خود را در بخش نظرات وارد نمایید و ما با دقت و مطالعه پیام های شما را پاسخ خواهیم داد.

توجه فرمایید این مفاهیم پایه ای در انواع کسب و کار ها یکسان بوده ولی نحوه بکار گیری آن متفاوت است. در قسمت هایی از متن از کلمات تخصصی ترجمه استفاده شده که بعضا از مترادف ها استفاده میکنند. این به معنی درست بودن یا نبودن این کلمات نخواهد بود. بر روی مفاهیم تمرکز کرده و سعی در استفاده از لغات همه گیر نمایید.

متاسفانه خود مفاهیم پایه ای مدیریت چون بصورت کامل از فرهنگ ای برون مرزی استخراج گردیده این مشکلات بوجود می آید. لطفا شکیبا بوده ما در مورد تک تک این مفاهیم مقاله ای جداگانه خواهیم داشت و  سعی میکنیم همه مترادف ها و اصطلاحات را پوشش دهیم.

رفتن به صفحه نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول