مشاوره دیجیتال مارکتینگ​

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ بازاریاب دیجیتال متخصص و مجربی است که مسئولیت پروموشن و بازاریابی محصولات و خدمات شرکت ها را بر عهده دارد. و برای این منظور از تمام کانال های بازاریابی آنلاین و خدمات دیجیتال مارکتینگ در دسترس بهره میگیرد. مشاور دیجیتال مارکتینگ مسئولیت طراحی و نظارت بر اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به منظور افزایش آگاهی، ترافیک و فروش برند را دارد. همچنین در زمینه‌های دیگری همچون مشاوره سئو و بهینه‌سازی سایت، مشاوره بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به کمک کسب‌وکارها می آید.
از جمله دلایل ضرورت مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای اکثر کسب‌وکارها ، میتوان به دیجیتالی شدن کسب و کارها و روند رو به رشد آن اشاره کرد. همانطور که مشاهده می شود، حتی کسب‌وکارهای سنتی در تلاشند با راه‌اندازی یک وبسایت، در دنیای دیجیتال نقشی داشته باشند. این موضوع سبب شده تا صاحبان کسب‌وکارها اهمیت مشاوره دیجیتال مارکتینگ را بیش از پیش درک کنند.
 بازاریاب اینترنتی می‌تواند خدماتی به شما ارائه دهد تا در کوتاه ترین زمان به بهره‌وری به مراتب بالاتری از روش‌های سنتی دست پیدا کنید. از ضروریات بهره گیری از تخصص یک مدرس دیجیتال مارکتینگ میتوان به این موارد اشاره کرد که:
تخصص ، تجربه و علم بیشتری نسبت به شما دارد.
مشکلات کسب‌وکار را سریع‌تر تشخیص داده و بهتر حل و فصل می‌کند.
مشاور بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به تحلیل وضعیت رقبا برای شما می‌پردازد.
او همچنین موارد مشابه کسب‌وکار شما را بررسی کرده است.
که این موضوع هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات را برای شما بسیار کاهش می‌دهد.
همچنین هزینه‌های ناشی از آزمون و خطای شخصی را کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ

همانطور که میدانید اشخاص به اصطلاح مشاور به کررات حضور دارند. که میتوانند شما را به بیراهه راهنمایی کنند. در ذیل چک لیست از ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ خدمت شما ارائه شده است:
.مشاور باید دارای چند سال تجربه کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ باشد. و همچنین کاملا مسلط به موضوعات این دامنه از جمله بازاریابی محتوایی، سئو و بهینه‌سازی سایت، ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی باشد.
حداقل در دو الی سه پروژه به عنوان مشاور سئو، مشاور بازاریابی محتوایی، مشاور راه‌اندازی وبسایت یا سایر حوزه‌ها در کنار شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی مختلف در رزومه کاری خود داشته باشد.
از دانش و تحصیلات کافی در ارتباط با فناوری اطلاعات، کامپیوتر، مدیریت و زمینه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برخوردار بوده و همیشه بروز باشد.
به ابزارهای لازم در این باره از جملهGTMETRIX، KWFINDER، WORDPRESS،GOOGLE TRENDS، HOTJAR، MOZ، جستجوی کنسول، گوگل آنالیتیکس و نرم افزارهای مشابه مسلط باشد.
با فضای دیجیتال آشنایی مکفی را دارا باشد و بتواند نیاز مخاطبین کسب‌وکارهای آنلاین را شناسایی و متناسب با آن استراتژی اتخاذ کند.
در مجموع آشنا با ادبیات کسب‌وکار و بالاخص بازاریابی و فروش بوده و تسلط نسبی داشته باشد.
اساسی ترین نکته اینکه یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید باهوش، خلاق و دارای ایده‌های جذاب و نو باشد. تا بتواند به طور قطع کسب‌وکار شما را در جهت پیشرفت سوق دهد.

وظایف و نقش مشاور دیجیتال مارکتینگ

قابل ذکر است که هر مشاور بازاریابی دیجیتال در تمام حوزه ها متخصص نیست. به طور معمول در یک یا چند زمینه خاص مهارت داشته و به سایر حوزه ها آشنایی نسبی دارد. در هر صورت ، با توجه به اینکه کسب‌وکار شما چه ایراداتی دارد، یک مشاور دیجیتال مارکتینگ می‌تواند توانمندی های زیادی داشته باشد. از جمله:
در به کار بردن استراتژی مطلوب تولید محتوا به حالت متنی، ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و دیگر روش‌ها بتواند راهنمای شما باشد. و تحلیل گر نقاط ضعف و قوت محتوا باشد.
تحلیل گر کسب‌وکار اینترنتی شما در صفحات شبکه‌های اجتماعی باشد و متناسب با پتانسیل کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی راهنمای شما باشد.
ایده‌های خلاقانه و جذاب و کاربردی برای ارتقا فروش اینترنتی و تبلیغات اینترنتی در زمینه کسب‌وکار شما ارائه دهد.
مشکلات فنی مرتبط با وبسایت شما را شناسایی و برای رفع آنها پیشنهادات تخصصی ارائه دهد.
مکانیسم بازاریابی ایمیلی کسب‌وکار اینترنتی را تحلیل و برای بهینه سازی ایمیل مارکتینگ پیشنهادات علمی و کاربردی ارائه دهد.
طراحی کمپین‌های تبلیغاتی جذاب یکی دیگر از وظایف مشاوران این حوزه است که باید در این زمینه نیز راهنمای شما باشد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره تلفنی در صفحه تماس با ما با دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا شوید.

نمونه ای شرکت تولید آسیاب صنعتی که دیجیتال مارکتینگ آن بر عهده ماست.

اسکرول